Zoznam článkov od 1 do 20 (z 24) >>

Knihy - Sprievodcovia

Kilian Jornet: Neviditeľná hranica

12.05.2016
Ako mladík zabehol rekord v behu okolo Mt. Blancu (170km), popri tom sa stal skialpinistickým šampiónom, v Amerike zabehol traťový rekord na Hardrocku, asi najťažšej stomíľovke z tých najslávnejších. Začal behať a vystupovať na vrcholy - rekordy na Matterhorne, Mt.Blancu, Kilimanjare, Mc.Kinley, Aconcague. Minuloročný pokus o Everest zastavilo zemetrasenie. V tejto zime opäť vyhrával v skialpinizme: majster Európy vo verticale, víťaz Pierra Menty. Pár dní po Pierra Mente dal v oblasti Mont Blancu náročný extrémny prvozjazd. S Uelim Steckom preliezol klasiku v se...   Celý článok
Ultrabehy ponúkajú silné príbehy, lebo drina fyzická aj psychická je ich neoddeliteľnou súčasťou. Zároveň v súčasnosti rastie ich popularita – asi najmä tých terénnych. Niet sa čo diviť, čoraz „sedavejšie“ ľudstvo potrebuje nové výzvy pre telo aj mozog. Na tejto vlne popularity sa už zviezlo svojimi knižnými výpoveďami viacero známych ultraosobností – a ani tu sa niet čomu diviť. Lebo ak niekto behá na špičkovej úrovni, musí mu špičkovo okrem nôh fungovať aj hlava, zvlášť v tomto športe. Niet sa preto čomu diviť (aj do tretice), že svo...   Celý článok
Knižný titul autora Milana Vranku Koniec Pavúkov v Tatrách sa v roku 2012 za pol roka vypredal. Po vyše troch rokoch - v decembri 2015 - vyšlo jeho druhé vydanie. Autor v knihe zachytáva osudy legiend slovenského i českého horolezectva, ktoré spájala láska k horám a k horolezectvu a spojila ich aj smrť. Našli ju priskoro a v horách. Ivan Bortel a jeho štrnásť druhov pod Huascaránom, Milan Kriššák a ďalší šiesti záchranári po páde vrtuľníka vo Vysokých Tatrách, Jozef Psotka na Evereste, šiesti Slováci pod lavínou na Pamíre, traja po páde na Pumori, Juraj...   Celý článok
Je to už nejaký čas, čo sa na Vetromagu objavil seriál článkov o živote na ďalekom Yukone na severe Kanady. Pravdivý príbeh Slováka, ktorý vymenil lukratívnu prácu programátora za život v divočine, zaujal predovšetkým tých čitateľov, ktorí hľadajú kvalitný obsah a radi ho uprednostnia pred vyblýskaným obalom.   Séria článkov z kanadskej divočiny zaznamenala na Vetromagu pozitívny ohlas. Ich autor Martin sa odhodlal svoje zážitky priniesť aj v knižnej podobe. Po neľahkých peripetiách sa mu to nakoniec podarilo, a tak sa môžeme tešiť na zážitky z...   Celý článok
Spoveď jedného z najlepších horských bežcov súčasnosti je dobre načasovaná práve do obdobia mohutného rastu záujmu o tento druh športu u nás. Je ďalšou v rade kníh s bežeckou tematikou, ktoré sa v posledných rokoch objavili. Ale je dosť odlišná, teda aspoň jej české vydanie. Napríklad nemá obsah. Autorov zámer alebo vydavateľova „práca kvapná...“? Pravdu povediac, nechýbal mi :-) Lebo kniha nie je životopis, ktorý by si vyžadoval chronologické usporiadanie kapitol, ale skôr súbor navzájom nezávislých textov, ktorých názvy len zľahka naznačujú...   Celý článok
V predaji je nové slovenské DVD s filmom Slepá dôvera. Slepá dôvera je príbehom nevidiaceho chlapca, ktorý sa v horách a živote snaží prekonávať svoje vlastné vrcholy a dokázať sám sebe, že žiť sa dá naplno aj keď prišiel o to najcennejšie čo všetci máme.  Film mal svoju premiéru na Medzinárodnom filmovom festivale v Poprade 9.10.2013 , kde získal cenu za "inšpiratívny príbeh človeka"   Synopsa filmu:  Juraj Práger je normálne zdravé dieťa, vyrastajúce v milujúcej rodine. Keď pomaly prichádza do puberty, tak sa mu začína zhoršov...   Celý článok
Zdá sa, že po príbehu o Tarahumaroch, zrodených pre beh, vbieha na náš knižný trh ďalšia lahôdka pre bežcov. Ale nielen pre nich. Pretože jej podtitul "Moje nečekaná cesta k úspěchu na ultramaratonu" síce veľa napovedá, ale nie všetko. Nie je to kniha len o behaní, tréningovej drine, pote, adrenalíne, endorfíne a o podobných veciach, ako by sa z názvu zdalo. Pocity pri behu sú v tejto knihe skôr takým podkladom pre budovanie širšieho posolstva, ktoré chce autor odovzdať. Tým posolstvom je propagácia životnej filozofie, ktorá je pravým opakom...   Celý článok
Mám túto knižku doma už dlho, aj prečítanú zopárkrát. A nedávno mi znova padla z police „do oka“. Vydalo ju Nakladateľstvo Šport ešte v roku 1995. Jej pôvodný názov je síce dlhší (Die Freiheit, aufzubrechen, wohin ich will: Ein Bergsteigerleben) a ten slovenský je vlastne len jej podtitul, ale nevadí. Má 30 kapitol, 256 strán a pri názvoch kapitol sú roky, takže čítanie je vlastne taká chronologická prechádzka autorovým životom. A zaujímavé je to, že na obálke nie je Messner odfotený v stene, ale na lyžiach a s kompasom. Nesúlad s názvom? L...   Celý článok
  Tento článok od francúzskeho horolezca a horského vodcu Gastona Rébuffata vyšiel už dávno. Dávno som už čítal aj jeho knižku Hvězdy a bouře, v ktorej novšom vydaní bol po dlhom čase znovu zverejnený. Bola to náhoda a hlavne môj neporiadok, že som si ju po rokoch znovu otvoril. Otvoril a začítal som sa do nej práve na tomto mieste...   Gaston Rébuffat: Sloboda lezenia    Toto leto sa stalo v horách opäť veľa nehôd, aj s tragickým koncom. Stalo sa tak aj napriek tomu, že podmienky neboli nejaké mimoriadne zlé. Nehôd bolo príliš veľa, ale z iné...   Celý článok
Keď som sa ako pravoverný Bajker vracal roky na rodnú zem a porovnával to, čo som videl a zažil v Dolomitoch, V Ortlerských Alpách a v Livignu s tým, čo panuje u nás doma, tak som rezignoval na akékoľvek domáce aktivity typu "sprievodca MTB" a podobne. Dôvodom nebol len právny stav, aký u nás na Slovensku panuje, ale aj fakt, že váš obľúbený trail, ktorý si dáte každý rok radi znova a znova, odrazu už nemusí existovať... Vládca slovenských hôr - lesný traktor Harvestor je neľútostný a neporaziteľný protivník...   O to viac som bol prekvap...   Celý článok
Dostala sa mi do rúk nevšedná kniha (vďaka Sisa!) malého formátu, ale veľkého, ba priam inšpirujúceho obsahu. Vydavateľstvo Slovart totiž vydalo denníkové zápisky z ciest, potuliek, alebo ako ich sám autor nazval, z expedícií. Pre tlač ich pripravila jeho dcéra, a to poriadne štýlovo!   Tá knižka sa totiž nedá len čítať – treba ju do detailov študovať. Teda hlavne jej výzor a milión drobností, ktoré jej dodávajú dokonalý vzhľad starého, ošúchaného denníka. Popri nevšednom obsahu je práve jej grafická úprava tou najväčšou raritou. Za...   Celý článok
          Kronikár a znalec slovenského a českého himalájskeho horolezectva Milan Vranka sa po rokoch odhodlal zdokumentovať najväčší slovenský výkon v Himalájach. Tento výkon, pre svetové horolezectvo prelomový, sa však pre štyroch slovenských horolezcov v roku 1988 skončil tragicky. Nešťastie sa udialo na zostupe z najvyššej hory sveta po prelezení najťažšej výstupovej cesty v jej juhozápadnej stene alpským štýlom. Knižka prostredníctvom výpovedí priamych účastníkov, listov horolezcov, denníkových záznamov, výpovedí rodinných prís...   Celý článok
          V súčasnosti je Južná Amerika priam eldorádom cestovateľov a dobrodruhov. Nie každému sa však podarí svoje skúsenosti a zážitky sprostredkovať aj ďalej, tak ako Michalovi Knitlovi. Mal som to šťastie vidieť jedno z jeho pútavých premietaní a tak som neváhal a hneď na ňom som sa stal aj majiteľom jeho knižky.             Michal strávil v Južnej Amerike na jeden záťah neuveriteľných 15 mesiacov. Pracoval ako dobrovoľník na rôznych miestach, ale hlavne veľa cestoval. Býval pritom v rôznych rodinách a komunitách, čo mu umožni...   Celý článok
          Na túto knižku som sa dlho tešil a môžem povedať že naplno splnila moje očakávania. Historik Ivan Bohuš (nar.1925) touto publikáciou pripravil ozaj pekný darček všetkým milovníkom Tatier.   V knižke je predstavených 50 hlavných vrcholov Vysokých Tatier. Začiatky objavovania, dobývanie vrcholov, prvovýstupy a osudy ich aktérov. Nájdete tu veľké množstvo rôznych ľudských príbehov, popísané sú aj najväčšie tatranské tragédie. To všetko je doplnené množstvom farebných fotografií, dobových ilustrácií aj starých fotiek - na mňa...   Celý článok
          Čo má spoločné jeden z najznámejších súčasných svetových spisovateľov so svetom hôr a outdoorových športov? Prečítajte si túto úžasnú metaforu, ktorá by vám mohla pomôcť nielen v lezení na hory, ale aj v bežnom živote. Zverejnená bola na "Mágovom" blogu, do slovenčiny ju pre vás preložil náš Vetroteam.   Ako liezť na hory: -    Vyber si sám horu, na ktorú TY chceš liezť: nedbaj na to čo Ti iní radia, ako:  „je tu jedna  krajšia“ alebo „ je tu jedna ľahšia“. Minieš veľa síl a nadšenia, aby si dosiah...   Celý článok
Talianske Dolomity sú považované za najkrajšie hory sveta. Turistom, lyžiarom, cyklistom a lezcom sú dôverne známe, ale skialpinizmus v Dolomitoch? Pre mnohých to bude určite veľká neznáma. Všetkým, ktorí by sa do týchto hôr chceli vybrať na túry mimo zjazdoviek (fuoripiste) preto odporúčam knižku od horského vodcu Francesca Tremolady. Tento kvalitne spracovaný sprievodca je plný túr všetkých obtiažností. Ku každej túre nechýba kvalitná fotka, podľa potreby aj so zakresleným smerom, prípadne zaznačeným zlaňákom - áno Dolomity sú špecifické a je v n...   Celý článok
Bohuš Štofan je jeden z mála Tatrancov, ktorý sa popri extrémnych aktivitách venujú aj publikačnej činnosti. Pri príležitosti čoskorého vydania jeho knižky o horskom lyžovaní sme spolu urobili tento zaujímavý minirozhovor. Knižka, ktorá vyjde už čoskoro bude priekopmíckym činom, keď okrem iného zarchivuje históriu extrémneho lyžovania v Tatrách a najzaujímavejšie výkony Slovákov v zahraničí. Knižka výjde vo vydavateľstve I&B. www.ibtatry.sk , kde sa dozviete aj podrobnejšie informácie. Po malej knižke/sprievodcovi Extrémne lyžovanie si s...   Celý článok
Dobrodružstvo uprostred civilizácie - taký je podnadpis tejto vynikajúcej knižky, ktorá je viac než len obyčajným sprievodcom. Nemecký bike guru Uli Stanciu (zakladateľ a vydavateľ nemeckého časopisu Bike magazin) už dlhé roky brázdi Alpy na svojom biku a do tejto knižky vtesnal nielen podrobné opisy trás, ale podarilo sa mu zachytiť zrod a expanziu nového bikového fenoménu.           Zatiaľ, čo na Slovensku prežívame ešte stále boom maratónov na horskom bicykli v Nemecku by sa v súvislosti s horskou cyklistikou už dalo hovoriť o Transalp-boome. V...   Celý článok
Časopis Bergsteiger oslovil v roku 1974 známe lezecké osobnosti, aby napísali o svojom tréningu a príprave. Túto otázku dostal aj v tej dobe veľmi známy horolezec a predovšetkým extrémny lyžiar Heini Holzer. Tento článoček je Holzerova odpoveď. Spracované podľa životopisnej knižky o Heini Holzerovi Moja stopa, môj život.                Môj tréning:           Sezóna v horách u mňa nekončí nikdy a rovnako ani tréning. Zvyčajne robím v zime lyžiarske túry každú sobotu a neďelu, ak je možnosť aj cez voľný poldeň. Takto sa...   Celý článok
6. decembra 2006 oslávil 50 narodeniny Hans Kammerlander. Verím, že tohto chlapíka netreba veľmi predstavovať. Tento "Talian" z Južného Tirolska už nejaký rôčik múti vodu na lezeckej scéne. Pri tejto príležitosti vyšla knižka Windgefluster - Šepot vetra. Vyšla iba v nemčine, v obmedzenom náklade 5000 kusov a výťažok z nej ide pre nepálske deti, ktorým sa Hans popri horách tiež troškou venoval. Aj preto, nie náhodou napísal úvod Edmund Hillary (teraz už nebohý), ktorý sa podobným aktivitám venoval na plný úväzok.           Táto knižka je...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 24) >>
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2016  |  designed by MVM Trade s.r.o.